top of page

7 טרנדים של 2020, שצריכים להישאר ל2021 (וגם אחרי)




2020 הייתה ללא ספק אחת מהקשוחות שידענו. מגיפה עולמית, כלכלות מתפוררות, 3 מערכות בחירות אצלנו, והרבה טעויות בדרך. יחד עם זאת - 2020 הביאה איתה גם הרבה טוב. רגע לפני שאנחנו מחליפים קידומת ומתפללים שהכל יהיה שונה, החלטתי לסכם מה כדאי לשמור בדיוק אותו דבר. *אזהרת ספויילר* לא מדובר על טרנדים אופנתיים, כי טרנינג פשוט לא נחשב.


#1 לתת ספייס ולשמור מרחק - משהו שאנחנו הישראלים פחות הצטיינו בו עד הקורונה, והתגלה כמשהו שאנחנו יודעים לעשות ממש יפה (לפעמים). בתור לקפה, בעליה לאוטובוס, בקופה - למדנו על החשיבות של לשמור על מרחק ולכבד את המרחב האישי של כל אחד. ולא רק כי יש חיידקים - אלא כי זאת פשוט הדרך הנעימה ביותר להסתובב בעולם. נכון, אנחנו אנשים חמים ואוהבים להתחבק וזה מדהים - זה מה שעושה אותנו אנחנו. אבל אפשר גם להיות חמים מבלי להידבק לבן אדם שעומד לפניך בתור. אז בואו נשמר את הטרנד הנהדר הזה - וניתן ספייס אחד לשניה גם ב2021.


#2 להתלבש יפה גם בבית - בלי קשר לקורונה, עבודה מהבית היא ללא ספק העתיד. רואים את זה כבר כמה שנים באירופה ובארה"ב. עם הטכנולוגיה שיש היום, והשינויים בשוק העבודה, סביר שנראה יותר ויותר אנשים שעובדים מהבית גם אחרי שכולנו נתחסן. לא צריך להשקיע בחליפת טרנינג יקרה, מספיק גם ללבוש את הג'ינס הכי נוח בארון וחולצה יפה, לשטוף פנים, להסתרק - וכבר הכל נהיה טוב יותר.


#3 קיימות - הטרנד שהכי נוגע לליבי וזה שאני הכי מתפללת שישאר. ממילה ששימשה בעיקר את הלוחמים בהתחממות גלובלית לפני שנה, היא הפכה למילה הכי חמה שיש היום, בין אם מדובר בתזונה, באורח חיים, באופנה - קיימות זה הדיבור. (יש לי על זה פוסט שלם נפרד אז אתמצת הפעם). אבל - וזה אבל גדול - קיימות היא לא טרנד. היא משהו שאנחנו צריכים לעשות על בסיס יום יומי - כל החיים. כדור הארץ הוא הבית שלנו, ואם נמשיך להתייחס אליו כמו שהתייחסנו אליו עד עכשיו - הקורונה זה ממש לא הדבר הכי גרוע שיקרה. אם יש משהו שאנחנו צריכים לזכור בעקבות השנה הזאת , זה שלטבע באמת יש את הכוח להשתלט על החיים שלנו ולשנות הכל. הוא יותר חזק מאיתנו. היה פה לפנינו,יהיה פה גם אחרינו, הטבע לא ממש צריך אותנו... אז בואו נתייחס אליו בכבוד, לא רק בתקופות משבר - אלא תמיד.


#4 לקנות מקומי - השמיים נסגרו, הזמנות התעכבו, אין חופשות בחו"ל, היינו צריכים שכל העולם יתפורר - כדי להבין שיש לנו פה את כל העולם. במדינת ישראל הקטנה יש לנו הכל מהכל. כמה מיזמים, עסקים, פרוייקטים מדהימים עלו רק השנה בעקבות הקורונה. יש לנו אחריות להושיט יד אחד לשניה - גם בעת צרה, אבל לא רק. תמיכה בעסקים מקומיים, עצמאיים, קטנים - זה לא סיסמא בחסות הקורונה, זה אורח חיים. זה לחשוב פעמיים לפני שמכניסים פרטי אשראי בעלי אקספרס. זה לנסות לתקן משהו אצל בעל מקצוע - במקום פשוט לקנות חדש. עוד לא ראינו את ההשלכות ההרסניות של הקורונה על הכלכלה לטווח הרחוק. בואו ננסה להקל את המכה, גם אם זה מגיע רק מאיתנו, ולא מהממשלה.


#5 להתקשר לקרובי משפחה - בחייאת. כמה פעמים דיברתם עם סבא/סבתא/דודה שלכם השנה לעומת כל החיים שלכם ביחד? זה באמת הטרנד הכי חשוב שישאר. בואו נקווה שלא יהיה עוד ליל סדר בזום, אבל גם בימים רגילים - תתקשרו למשפחה, תבקרו מדי פעם. כמה כיף יהיה להתחבק שוב. באופן כללי - תראו חיבה ואהבה לבני המשפחה שלכם. החיים קצרים, ואף פעם אי אפשר לדעת.


#6 כל אחד נהיה יוצר - בין אם זה תפירה, קרמיקה, ספורט (מי אתם?), בישול, אפייה, נגינה, שפה חדשה - כל אחד ומה שעשה לו טוב. הדברים האלו - ביחד עם אנשים אהובים - הם מהות החיים. לעצור את היום העמוס, לעשות הפסקה, ולעשות משהו בשביל עצמנו. יכול להיות שגיליתם שלראות כל יום שקיעה ממלא את המצבר שלכם - מהמם! אולי תפרתם, בישלתם, ניגנתם, פיסלתם, לא משנה מה זה, אל תפסיקו לעשות את זה רק בגלל ש 2020 נגמרה. תמשיכו לטפח את התחביבים החדשים-ישנים שלכם! זה יעשה לכם רק טוב.


#7 להעריך את מה שיש - השנה האחרונה הייתה שיעור עבור האנושות. אם אתם שואלים אותי - רמז מטרים למה שעלול להגיע אם נמשיך להתנהל כמו שהתנהלו עד כה. מצאנו את עצמנו תקועים בבית, לבד או עם משפחה, עם ילדים, בלי היכולת להיעזר בסבא וסבתא, בלי לצאת החוצה לפארקים, לסרטים, לקניון. חלקנו נקלענו למצב כלכלי קשה, כבר לא קונים ומתפנקים כמו פעם. החיים התהפכו - ועם מה נשארנו? עם מה שיש. והצלחנו להנות מזה. נהננו מרגעים קטנים של אושר, הצלחנו להסתדר עם הבגדים שכבר יש בארון, יצאנו למרפסת להריע לצוותים הרפואיים. הצלחנו לעשות את זה ברגע של משבר - והלוואי ונצליח לעשות את זה כל הזמן. נגיד תודה על מה שיש. נעריך את הקיים ולא נרדוף כל הזמן אחרי מה שעוד אין לנו. נזכור שהכל זמני, ומה שחשוב באמת - אי אפשר לקנות בכסף.


ועכשיו לרגע - אופטימיות בצד.

הטבע, כדור הארץ, לא יודעים שמחר שנה חדשה.... השנה הקרובה תהיה ככל הנראה לא פחות קשה וכואבת מזו שחלפה. אנחנו נצטרך להתמודד עם ההשלכות הנפשיות, הרפואיות, הכלכליות של המגפה. אנחנו בישראל עוד נכנסים למערכת בחירות רביעית, תקופה שהיא אף פעם לא פשוטה ונעימה בארץ, והפעם במיוחד. חשוב שנזכור שכל הדברים שציינתי למעלה, שצפו ועלו בקורונה, הביאו איתם תקווה ונחת בתקופה של אי ודאות ופחד. ויש לזה סיבה מאוד ברורה.


חיים המבוססים על הנאות רגעיות, רכישות אימפולסיביות, חוויות חיצוניות, צבירת חפצים - הם חיים שעתידם להביא מעט מאוד אושר אמיתי, ומעט מאוד סיפוק. בתקופות קשות, אנחנו נוטים לחזור אחורה לבסיס, למה שמרגיע אותנו ועושה לנו טוב. אם תסתכלו על כל ה"טרנדים" שמניתי - זה בדיוק זה. זה הדברים שאנחנו צריכים לעשות כל הזמן - ופשוט לא מפנים להם מקום. זמן עם עצמנו, שיחות טלפון קצרות שמעלות חיוך בצד השני של הקו. תחביבים, פיקניק עם חברים, עבודות יצירה עם הילדים. זאת המהות של הכל. והלוואי, הלוואי ונזכור את זה גם ב2021, וגם עוד ארבעים שנה.


בברכת ניו יירס טובה לכולנו, רק בריאות, נחת, פרנסה ואושר -

<3Re.Gal


169 views0 comments
bottom of page